דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסודות מאחורי המדפים - אנחנו קונים רק מבצעים, האומנם ? 

מאת    [ 26/09/2011 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2210 פעמים ]

הסודות מאחורי המדפים – "אנחנו קונים רק מבצעים", האומנם ?!

 

 

רשתות השיווק עמוסות מבצעים והציבור "המתלהב", מסתער על חלקם, כאילו אין מחר. ישנם לקוחות, אשר עיקר הקנייה שלהם ברשת, היא של מבצעים, מתוך הנחה סמויה, שכך הם אכן משפרים את מצבם היחסי בקהילה ומול המזווה והמקרר של השכנים.

ישנן רשתות שאף מחזקות הרגשה זו במתן תמריץ חיובי, הדומה למתן כוכביות לילד אשר הוריד את הצלחת מהשולחן בתום הארוחה, בדמות שורה בסוף החשבונית "בקנייה זו חסכת 69 שקלים".

מאמר זה לא בא חלילה לנסות לשכנע את "המכורים למבצעים" לשנות את דרכן שכן מניסיון זה פשוט – לא מעשי וחבל על הזמן.

"קונה המבצעים" כה משוכנע בצדקת דרכו, עד שנדמה שהפכה את אמונתו לתורת חיים ולהישרדות בעולם המותגים והמוצרים.

האם לרגע לא עלה על דעת המכור, שגם הרשת יודעת פרק בהתנהגות צרכנים ?

האם לרגע לא חשב אותו "לקוח עתיר ניסיון", שהרשת לא יכולה להתקיים עם שיעור הנחה כה גדול ?

רבותי אין צורך להיות משכיל עם תואר ממכללה יוקרתית, על מנת להבין שרוב הפעילות השיווקית היא פיקציה, אשר מטרתה למשוך את תשומת לב הצרכן ולתת לו הרגשה שאין מחר, ומתן תחושה של קנה כעת והרבה, בטרם יחרב העולם ? !

מיותר לציין שישנם מוצרים שעיקר המכר שלהם הוא במבצע, כלומר הם מוצרים רדומים יחסית, אשר המכר שלהם בשוטף הוא דל ומחירם גבוה בכוונה ומנגד פעם פעמיים בשנה "חותכים להם את המחיר" במחצית ומעלה (למחיר סביר) ואז הצרכן מתנפל עליהם ומבצע את קניותיו, המהוות את עיקר המכר השנתי של המוצר.

ישנן רשתות אשר "מייצרות את המבצעים", בגלל רצונן לזכות בתקציבי הפרסום של החברות, אשר מוצאות ברשת שותף למימוש תקציב הפרסום.

מדובר על תעשייה אדירה המגלגלת מאות מיליוני שקלים ומניעה לא אחת את "השילוש" בו שותפים היצרן/היבואן, משרד הפרסום והרשת.

איך זה עובד - לכול מותג/מוצר יש תקציב קידום מכירות ואו פרסום, אשר מטרתו לאפשר לתוכנית העבודה לקרום עור וגידים.

חלק מהתקציב מוקדש לפעילות מבצעים בנקודת המכירה ואו שיתופי פעולה עם רשתות השיווק, מעבר לפרסום תדמיתי ואו פרסום ארצי.

כסף זה מנוצל לחשיפה בנקודות המכירה ולפעילות מבצעים עם רשתות השיווק.

אנו כצרכנים רואים זאת בעלוני הרשתות, אשר על כול מוצר/קוביית פרסום, מחויב הספק באלפי שקלים ואו בעיתונות שבו ספק מציג את מוצריו תחת מעטה הרשת.

מנגד הצרכן חושב שמדובר אכן במבצע שאין לו מחר ואץ רץ לרשת לקנות.

זכרו כלל פשוט – אחוז המבצעים הטובים ברשת אסור שיעלה על 2% כלומר מתוך 100 מבצעים שאתם נחשפים אליהם רק 2 הם באמת טובים.

 ובברכת שנה טובה וקנייה חכמה נסיים מאמר זה.

 

יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב